Thursday, January 29, 2009

Mak Cik Aku Yg Paling AKu Syg..

makcik aku dua dari kanan




2,3 minggu sblm raye cine mak cik aku asik semes suh aku n pemili balik jitra..dulu mase kecik2 dia la yg jaga aku ngan tok kau..bila aku dh start sekolah , mak aku culik aku n dok ngan dia smpi beso.. makcik aku kata selagi dia ade ni la masanyer nak jumpa n abiskan mase ngan diaa..lupe aku nak citer actually mak cik aku ni kene breast cancer.. penyakit yg paling ditakuti oleh wanita..aku pun apa lagi..laju je airmata ni kuar pas baca semes dia..dok sob sob sorang2 kat toilet opis...aku mmg respect kat makcik aku ni cozz sbb nak jaga tok aku kat kg, dia x nak kawin sampai skrg. umo dah 40++..dah ramai masuk minang tapi semua dia reject ngan alasan kalu dia kawin nanti sure laki dia bwk dia pindah..dahtu sape nak jaga tok aku n tgkkan sakit pening dia..hmmm...makcik aku ni mmg menurut kata sungguh..sejuk perut tok aku ngandungkan dia 9 bulan 10 hari genap kot( mane la tok aku reti kire sbb org dulu2 mane der bidan dr spital kerajaan ni..heheheh).. aku n pemili sebenornay dah puas dok pujuk makcik aku p spital tapi dia x nak ..alasan dia takut kene potong..aduyaiiii..dah nak abih air liur ni haaa tapi dia x mkn nasihat..

yg paling best makcik aku ni suke masak..dulu dia jadi chef..la ni dh x larat cozz sakit dia tu x mengijinkan dia wat kije berat2..bila dia tunjuk kat aku cancer dia tu..aku jadi sebak...rasa sayu sgt ati ni.coz aku tau bile2 masa je dia akan pergi tinggalkan kami..so kami perlu redha dan siap sedia dr skrg....Ya Allah, tabahkan lah hati aku...

0 comments: